Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta IPK - poradnik dla silversów

Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta IPK - poradnik dla silversów
autor
  • Zakładanie Internetowego Konta Pacjenta (IPK) - poradnik krok po kroku
  • Logowanie się do konta IPK
  • Uzupełnianie danych w Internetowym Koncie Pacjenta

Krok 1 - Zakładanie Internetowego Konta Pacjenta

Skoro wiadomo już, czym jest Internetowe Konto Pacjenta, czas przejść do praktyki, czyli tego, jak wygląda zakładanie konta. By to zrobić, potrzebny jest Profil Zaufany, czyli podpis elektroniczny z przypisanym numerem PESEL jego właściciela. Umożliwia on nie tylko logowanie się do IKP, lecz także załatwienie innych spraw urzędowych przez internet, np. złożenie wniosku o dowód osobisty czy sprawdzenie informacji o stanie swojego konta ubezpieczeniowego w ZUS. Założenie Profilu Zaufanego nie powinno sprawić trudności – o tym, jak to zrobić, można się dowiedzieć z poniższego filmu:

E-Polak potrafi niezależnie od wieku

Drugim sposobem jest logowanie za pomocą e-dowodu, który, podobnie jak Profil Zaufany, umożliwia logowanie się do portali administracji publicznej, a także składanie podpisu elektronicznego. Więcej na jego temat dowiesz się na tej stronie: https://www.gov.pl/web/e-dowod.
 

Krok 2 - Logowanie do IKP

Kiedy Profil Zaufany jest już założony lub mamy e-dowód, można przejść do logowania się na Internetowe Konto Pacjenta. Wchodzimy na stronę https://pacjent.gov.pl/ i klikamy ikonę „Zaloguj się” w prawym górnym rogu strony.
 

./uploads/SPOTI/1f330ae26a24b01ac0c094a0610b7cce.png

Następnie pojawi się komunikat informujący, że do zalogowania się potrzebujemy Profilu Zaufanego – jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, możemy go teraz założyć, postępując według wskazówek z zamieszczonego wyżej filmiku. Jest również możliwość logowania się za pomocą konta ZIP, o którym informacje tutaj: https://zip.nfz.gov.pl/ap-portal/user/secure/[email protected]. Jeśli wybierzemy tę drugą opcję, zostaniemy przekierowani do strony z logowaniem na portalu ZIP, jeśli pierwszą – klikamy przycisk „Zaloguj się”, zaznaczony na poniższym zdjęciu.
 

./uploads/SPOTI/ac2e9c3d954015a30310b19f0dac317e.png

3 krok - sposoby logowania do Internetowego Konta Pacjenta

Po kliknięciu przycisku „Zaloguj się” pojawi się na stronie panel logowania – wybieramy jeden z dwóch sposobów logowania do IKP, za pomocą Profilu Zaufanego lub e-dowodu. Istnieje również możliwość logowania się w IPK poprzez konto bankowe.

./uploads/SPOTI/cda15a6a8aa08d105422b02e7ca16244.png

Logowanie się przez Profil Zaufany

Kiedy klikniemy przycisk „Profil Zaufany”, zostaniemy przekierowani na stronę logowania. Tutaj również mamy wybór – możemy zalogować się za pomocą adresu e-mail i hasła lub strony banku, przez którą mogliśmy też założyć Profil Zaufany. Wybieramy odpowiadający nam sposób:
 

./uploads/SPOTI/63bdc307e8e3047999d62480ee1a6659.png

Logowanie się do Internetowego Konta Pacjenta z wykorzystaniem Profilu Zaufanego

Logowanie do Internetowego Konta Pacjenta z wykorzystaniem e-dowodu

Jeśli wybierzemy opcję logowania do IKP przez e-dowód, system przekieruje nas na odpowiednią stronę, gdzie znajdziemy dalsze instrukcje, jak postępować:

./uploads/SPOTI/943bb33b1004b9f520e6f61465379c75.png

Logowanie się do Internetowego Konta Pacjenta z wykorzystaniem e-dowodu

Krok 4 - zapoznanie z informacjami o korzystaniu z portalu https://pacjent.gov.pl/

Gdy wybierzemy już odpowiedni sposób logowania i uda nam się wejść na Internetowe Konto Pacjenta po raz pierwszy, pojawia się informacja o warunkach korzystania z portalu pacjent.gov.pl. Warto zapoznać się z tymi informacjami, ponieważ są tam zawarte również przepisy, na podstawie których przetwarzane są nasze dane. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że informacje o naszym zdrowiu, czyli wyjątkowo wrażliwe dane, są bezpieczne i nie wydostaną się poza system. Kiedy zapoznamy się już z zamieszczonymi warunkami korzystania z portalu i się na nie zgadzamy, zaznaczamy pole „Akceptuję warunki”, a następnie ikonę „Akceptuję”.
 

./uploads/SPOTI/1281ae1354b912c75417f2062ef520e7.png

Krok 5 - uzupełnienie dodatkowych danych w Internetowym Koncie Pacjenta

Zanim zostaniemy przeniesieni przez system na nasze Internetowe Konto Pacjenta, pojawi się jeszcze jedna informacja dotycząca naszych danych – możliwość dodatkowego uzupełnienia ich, aby o wszystkim, co dzieje się w naszym IKP, dostawać powiadomienia i informacje na telefon. Podawanie numeru nie jest obowiązkowe, jednak warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem, by mieć pewność, że żaden ruch na koncie nam nie umknie.
 

./uploads/SPOTI/ef9bcb5f9b3afb46fc5447bf184af13b.png
0 komentarzy
Sortuj według
By komentować wpisy zaloguj się lub stwórz konto